Shimano GRX вже тут: велогрупа для Гревел байків!

Shimano GRX вже тут: велогрупа для Гревел байків!

RX800, RX600 і RX400 - нові перемикачі, касети, дуали і багато іншого.

Shimano випустила на ринок спеціальний групсет для Гревел байків.


Набирає популярність ринок Гревел стимулював виробників переглянути сво компоненти і поліпшити їх спеціально для їзди по грунтах.

Шосейний варіант, який був спочатку покладено в такі велосипеди безумовно не розкриває даний тип велосипедів на всі 100%.

Оскільки створені вони для бездоріжжя, технології створені для ідеальних доріг не завжди коректно себе показують на важких ділянках дороги.


Давайте докладніше пройдемося по змінам, які торкнулися цієї групи товарів.

Для початку Shimano випустила кілька варіантів группсетов: RX 400, RX 600 і RX 800

Перший варіант йде з 10ти швидкісною трансмісією і на 2 зірки спереду.

RX 600 і RX 800 є 11ті швидкісну трансмісію з однією зіркою спереду.

Перейдемо до верхньої частини велосипеда. Тут ми побачимо що змінився малюнок на гумках дуалов, а точніше він взагалі з'явився. Зроблено це для кращого контакту з дуалами при сильній трясці. Це може здатися дрібницею, але ті хто їздили на Гревел по місцях, для яких вони створені добре зрозуміють мене.


Далі, що вже приховано від очей, це змінена конструкція гальмівного механізму в Дуале, що зробило його роботу ще більш чуйним. А якщо бути точніше, то сам важіль перенесли ще вище на 18 мм, завдяки чому стало можливим загальмувати буквально одним пальцем. Згадуємо Архімеда і його принцип важеля - чим він довше, тим більше зусилля передається туди куди потрібно.



Самі гальмівні каліпери ні чим не відрізняються від шосейної групи крім логотипу на них. А ось модуляція гальм трохи змінилася. Перша частина ходу дуала йде швидше ніж залишкова, за рахунок чого Ви комфортніше будете почувати себе на спусках з нерівною поверхнею, так як зможете чіткіше пригальмовувати, що не блокуючи колесо повністю.


Тепер перейдемо до передачам. Тут все націлене на можливість швидко їздити по алфальту і при цьому, коли необхідно легко долати круті підйоми, що не могли собі дозволити компоненти з шосейної групи.

Наприклад передні зірки можуть бути на 40 або 42 зуба, а задня касета на 11-40 або 11-42.

Задній перемикач має блокування по типу Shadow +, який при включенні не дає ланцюга битися об перо при проїзді по нерівностях.


У передній частині велосипеда ми побачимо ще одна видозміна, а саме передня лінія ланцюга винесена ще на 2,5 мм, що покращує роботу з такою великою кількістю зірок ззаду і допомагає легше очищати систему від бруду. Така ж система виносу шатунів зустрічається і у гірських велосипедів, правда там і задня касета винесена назовні, чого немає в даному варіанті.


Тут Вам знадобиться спеціальний передній перемикач, який також винесено на 2,5 мм назовні. Але по факту, в даному групсете передній перемикач крім виносу нічим більше технічно не відрізняється від таких же перемикачів в шосейної групі.


У відповідності з усім вищесказаним, шатуни мають більший Q-фактор (відстань між педалями) в 151 мм, замість стандартних 146 мм в дорожніх варіантах.

До речі, якщо Ви виберете варіант з однією зіркою спереду, то можливе використання Шифтер для контролю Дроппер від Shimano. І так, у Shimano буде свій дроппер!


Щоб розуміти рівні RX, можна порівняти їх з уже існуючими групами:

  • RX800 - Ultegra (RX810 - механічне перемикання, RX815 - Di2)
  • RX600 – 105
  • RX400 - Tiagra


Написати коментар

Авторизуйтесь авторизуйтесь або зареєструйтесь для написання відгуку

Теги: